Direct contact opnemen?

Direct marketing 

Bij direct marketing wordt doorgaans een massa aan mensen gecontacteerd met dezelfde boodschap. Doorgaans is het de doelgroep die in aanmerking komen tot jouw bedrijf. Door de focus op de onderzochte doelgroep te leggen, zal theoretisch het respons ook hoger liggen, dan dat er zomaar mensen gemaild worden. 

Digitaal contact leggen met klanten is een onderdeel van content marketing en wordt ook wel   genoemd. Je zou het nog breder kunnen trekken door kanalen toe te voegen zoals websites, apps, zoekmachines, tv en radio. 

 Bij direct marketing is ook alleen van toepassing op het moment dat aanbieders en afnemers een direct contact met elkaar hebben. Door kennis op te doen van potentiële klanten, kan er een doelgroep geformuleerd worden, gemonitord en kunnen er diverse marketinginstrumenten gebruikt worden. 

Digital Direct Marketing

Directe communicatie 

Het herkennen is dus ook zeer eenvoudig, doordat er gebruik wordt gemaakt van een directe communicatie. Door je logo, huisstijl en boodschap duidelijk naar voren te brengen, is het voor de afnemer ook direct duidelijk wie het bericht het heeft gestuurd, doorgaans ook waar het over gaat en hoe ze er op kunnen reageren. 

Enkele voorbeelden van directe communicatie is een telefoontje waar er aangegeven wordt dat je kunt besparen op de stroom door over te stappen naar leverancier A. Of dat je bij een kledingwinkel kortingscodes ontvangt. Of een aanbieding via een folder of nieuwsbrief die je via de post ontvangt. Lees hier ook meer over online communicatie voor extra informatie! 

Voordelen van direct marketing 

Bij direct marketing is het essentieel dat er een call To action in verwerkt zit. Bij een mail wordt er doorgaans een link van de website, telefoonnummer of mailadres bij weergegeven. De boodschap moet een onbewuste prikkel creëren, zodat ze doorklikken naar de website of contact opnemen, maar het moet wel natuurlijk blijven. 

Een ander voordeel is de meetbaarheid van de respons. Dit is zeer eenvoudig te doen, omdat je weet hoeveel mensen je benaderd en hoeveel reacties hierop terug hebt gekregen. Hierdoor meet je de marketingactiviteit en het gewenste gedrag. 

Het creëren van een e-mailcampagne kost overigens ook niet veel kosten en daarom relatief voordelig voor adverteerders. Daarom is het een koppeling die vaak wordt meegenomen in een marketingcampagne. 

Door de groei van social media zijn er nieuwe platformen tot stand gekomen waardoor je direct in contact kunt komen met klanten. Door nieuwe mogelijkheden is het toepassen van direct marketing nog populairder geworden. 

Het is wel belangrijk om gegevens te hebben – lijsten met adres, email en telefoonnummers – of een profiel op social media kanalen om direct marketing uit te laten voeren naar wens. 
 

Een ogenblik geduld...
info@emailco.nl
9.6 43 beoordelingen
Route E-mail & Co is in de hele wereld bereikbaar via onze website. Bel of stuur een email als je ons wilt bereiken.